מדרשת צפת

יום חוויה יהודית לקראת חגי תשרי

צפת, עיר קסומה בה הזמן עמד מלכת. עיר יהודית בת יותר מאלפיים שנה, בתיה נפלו ונבנו מחדש וצפת המשיכה להתקיים ולמשוך אליה אנשים יוצאי דופן. 

מה מסתתר מאחורי סמטאותיה הציוריות?

מהרו, היום צפת תחשוף את סודותיה!

מה בתוכנית:

‘סוד הסמטאות’ – סיור בסמטאותיה של צפת העתיקה. נצעד בסמטאותיה הציוריות של צפת, נחשוף את סודות בתי כנסת המסתוריים, נתבסם מהאווירה הרוחנית של חגי תשרי במאה ה-16 ונשמע סיפורים שהתרחשו בצפת ‘בימים ההם בזמן הזה’.

תוך כדי סיור ניכנס לבתים עתיקים, לגלריות לאמנות, וניפגש עם אנשי העיר העתיקה השומרים על הרוח המיוחדת של צפת בימינו. 

אנו מקיימים מגוון סדנאות לבחירתכם:

‘סוד השופר’ – סדנא מרתקת מלווה במופע מוזיקלי הכוללת הסברים על השופר וכלי התקיעה השונים עם הקבלות לתרבויות שונות. המשתתפים מתנסים בנגינה על כלי נשיפה מיוחדים. נסיים בניגוני תפוצות ישראל השונות, מבית המקדש ועד היום.

‘סוד האש’ – “כי הנה כזכוכית ביד המזגג” – המחשת התפילה המפורסמת של חגי תשרי בגלריה לאומנות הזכוכית, בשילוב שיחה הפונה אל הלב באווירתה הקסומה של גלריה צפתית תוך כדי הדגמת ניפוח זכוכית באש גלויה בחום של מעל 1000 מעלות.

‘סוד הלבוש’ – מפגש עם עולם הלבוש היהודי המסורתי – צפייה בסרט החושף את משמעותו של הלבוש ביהדות, הסברים והדגמה של הלבושים השונים בעדות השונות. מדידה של תלבושות שונות (מרוקאי, תימני, חסידי אשכנזי ועוד) ותצלומים למזכרת בסמטאות צפת העתיקות. 

הפעילות תתבצע בחדר קשתות עתיק ומרהיב בלב העיר העתיקה.

‘סוד האותיות’ – ביקור בגלריה של צייר על פי תורת הנסתר. הדגמת הציורים, חשיפת סודות שמסתתרים מאחורי א-ב העברי ,הסבר על אותיות שם האדם והכוחות הרוחניים שהן נותנות על פי הקבלה הצפתית, פענוח שמות של מתנדבים מהקבוצה.

‘סודה של שמחה’ – מופע ניגוני צפת, מופע ניגוני צפת, שירי נשמה עתיקים ומודרניים, ולסיום הרקדה סוחפת עם מיטב נגני צפת!